۵ راه حل خانگی درمان مسمومیت | روش هایی که برای درمان مسمومیت معجزه می‌کنند

۵ راه حل خانگی درمان مسمومیت | روش هایی که برای درمان مسمومیت معجزه می‌کنند

همشهری آنلاین – آرش نهاوندی: در حالی که تماس با اورژانس یا فوریت‌های پزشکی در موارد مسمومیت شدید بسیار مهم است، چندین درمان خانگی می‌تواند ناراحتی را

همشهری آنلاین – آرش نهاوندی: در حالی که تماس با اورژانس یا فوریت‌های پزشکی در موارد مسمومیت شدید بسیار مهم است، چندین درمان خانگی می‌تواند ناراحتی را کاهش داده و به بهبودی مسمومیت کمک کند. در این مطلب به ۵ درمان طبیعی اشاره می‌کنیم که می تواند به مبارزه با مسمومیت غذایی کمک کند.

هیدراته بمانید: کم آبی یکی از عوارض شایع مسمومیت غذایی است که به دلیل از دست دادن مایعات ناشی از استفراغ و اسهال اتفاق می‌افتد. جایگزین کردن مایعات از دست رفته برای جلوگیری از کم آبی و کمک به بهبودی ضروری است. برای هیدراته ماندن آب فراوان، دمنوش‌های گیاهی، نوشیدنی‌های حاوی الکترولیت مانند آب نارگیل و آبگوشت‌های بدون رب بنوشید. از نوشیدنی‌های کافئین دار خودداری کنید، زیرا می‌توانند کم آبی بدن را تشدید کنند.

زنجبیل: این گیاه از دیرباز به عنوان یک درمان طبیعی برای مشکلات گوارشی از جمله تهوع و استفراغ استفاده می‌شده است. خواص ضد التهابی و ضد میکروبی آن می‌تواند به تسکین سیستم گوارشی و کاهش علائم مسمومیت غذایی کمک کند. چای زنجبیل را با قرار دادن تکه‌های زنجبیل تازه در آب داغ ظرف چند دقیقه آماده کنید. برای تسکین حالت تهوع ناشی از مسمومیت و بهبود هضم، در طول روز چای زنجبیل بنوشید.

زغال فعال: زغال فعال یک عامل سم زدایی قوی است که می‌تواند به جذب سموم و باکتری‌های مسئول مسمومیت غذایی کمک کند (زغال فعال که با عنوان کربن فعال نیز شناخته شده، دارویی است که برای درمان مسمومیت‌های ایجادشده از طریق دهان و دستگاه گوارش، استفاده می‌شود). مکل‌های زغال فعال را طبق دستورالعمل روی بسته بندی مصرف کنید یا پودر زغال فعال را با آب مخلوط کرده و بنوشید تا علائم مسمومیت غذایی را کاهش دهید.

سرکه سیب: این نوع سرکه به دلیل خواص ضد میکروبی و توانایی آن در ارتقای سلامت دستگاه گوارش مشهور است. می‌تواند به کشتن باکتری های مضر در دستگاه گوارش و بازگرداندن تعادل فلور روده کمک کند. یک تا دو قاشق غذاخوری سرکه سیب خام و فیلتر نشده را در یک لیوان آب گرم مخلوط کنید و قبل از غذا بنوشید تا به هضم غذا کمک کرده و علائم مسمومیت غذایی را کاهش دهید.

پروبیوتیک‌ها: پروبیوتیک‌ها باکتری‌های مفیدی هستند که سلامت روده را تقویت کرده و از سیستم ایمنی بدن حمایت می‌کنند. مصرف غذاهای غنی از پروبیوتیک مانند ماست، کفیر، کیمچی، کلم ترش و کومبوچا می تواند باعث بازگرداندن تعادل فلور روده که در اثر مسمومیت غذایی به هم می‌خورد، شود. این غذاها حاوی کشت‌های زنده باکتری‌های مفید هستند که به بازسازی میکروبیوم روده و بهبود عفونت‌های دستگاه گوارش کمک می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

افزایش سه برابری مسمومیت در طبیعت | این قارچ‌ ها را نخورید چطور با مصرف کافئین دچار مسمومیت می‌شویم؟